• تلفن026-36571908
  • ایمیلbutanarabi@gmail.com
  • آدرسکرج _ فردیس _ جاده ملارد _ روبه روی کانال فردیس
  • ساعتهای آزاد8:00 تا 20:00
تماس با ما
  • تلفن026-36571908
  • ایمیلbutanarabi@gmail.com
  • آدرسکرج _ فردیس _ جاده ملارد _ روبه روی کانال فردیس
  • ساعتهای آزاد8:00 تا 20:00
راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری

راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری،5 نکته طلایی

اهمیت انتخاب درست


انتخاب صحیح پکیج شوفاژ دیواری به عوامل متعددی همچون موقعیت جغرافیایی، متراژ محل نصب، شرکت سازنده، خدمات نصب و پس از فروش، قطعات استاندارد و مطمئن و همچنین بودجه ای که در نظر گرفته اید، بستگی دارد.
به گزارش ایسنا. پیش از خرید با بررسی کافی می توانید از مشکلات و هزینه های محتمل در هنگام خرید و سال های آتی جلوگیری نمایید.


راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری

پکیج شوفاژدیواری چیست


پکیج وسیله ای است که بعنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه گرمایشی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از اندازه و حجم بسیار کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری برخوردار است که از مزایای بسیار مهم این وسیله می باشد. پکیج برای گرمایش رادیاتور و تامین مداوم آب گرم مصرفی منازل و آپارتمان ها بسیار مناسب است. نسل های جدید پکیج سر و صدای خیلی کم سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا ، سیستم عیب یابی الکترونیکی ، فن و دودکش دوجداره جهت تامین هوای کافی احتراق و خروج کامل دی اکسید کربن و قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.


راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری

پکیج شوفاز دیواری یا موتورخانه؟


اگر منزل شما برای پکیج شوفاژ دیواری طراحی شده گزینه دیگری ندارید چرا که لوله کشی ساختمان بر آن اساس تنظیم شده است. ولی چنانچه در مرحله طراحی تاسیسات ساختمان هستید می توانید به موتورخانه های سنتی هم فکر کنید.

چنانچه موتورخانه مرکزی را در نظر داشته باشید. ابتدا باید قید فضایی به اندازه حد یک پارکینگ را در طبقه زیرین بزنید. و آگاه باشید که در بلند مدت هزینه گاز بیشتری خواهید پرداخت و سهم مصرف هر واحد قابل تفکیک نیست. از طرفی اگر هر واحد آپارتمانی چندین دوش حمام دارد، موتورخانه امکان استفاده از چند دوش همزمان را به خوبی برای شما ایجاد می کند.

از سوی دیگر چنانچه علاوه بر گرمایش مطبوع، استقلال هر واحد آپارتمانی، مصرف بهینه گاز و آب گرم بهداشتی نامحدود برای شما اهمیت دارد. پکیج شوفاژ دیواری گزینه مناسب شما می باشد.


راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری

نکاتی مهمی که باید توجه زیادی به آنها کرد


1.انتخاب با توجه به نیاز

رایج ترین اشتباه هنگام خرید، مربوط به ظرفیت پکیج است. تصور ناصحیحی وجود دارد که ظرفیت بیشتر دستگاه به معنای گرمایش مطلوب تر و در نتیجه آسایش بیشتر به خصوص در فصل سرد سال است. و این موضوع باعث می شود در بسیاری از موارد ظرفیت های بالاتر از میزان مورد نیاز، خریداری گردد.

جهت تشخیص ظرفیت گرمایشی مورد نیاز به طور تقریبی در منطقه معتدل، می توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید:

  • 22 کیلووات تا 140 متر مربع
  • 24 کیلووات تا 170 متر مربع
  • 28 کیلووات تا 210 متر مربع
  • 32 کیلووات تا300 متر مربع

برای انتخاب دقیق تر ودرست تر می توانید ار نرم افزار بوتان استفاده کنید


2.خروج دود و تأمین اکسیژن

در طبقات آخر آپارتمان به دلیل اینکه طول عمودی لوله دودکش ساختمان کمتر از ۳ متر است حتما می بایست پکیج فن دار نصب گردد. اما در طبقات زیرین در صورتی که طول افقی لوله دودکش کم باشد(کمتر از ۱ متر) می توان از پکیج بدون فن استفاده کرد و از صدای فن پکیج به خصوص در زمستان در امان بود . هر چند برای ایمنی از گازهای سمی احتراق بهتر است از پکیج های فن دار بویژه با دودکش دو جداره استفاده شود.

توجه : چنانچه به هر دلیل امکان استفاده از انواع پکیج های فن دار نبود می بایست پکیج مجهز به سنسور حرارتی دودکش باشد. این سنسور با دریافت علایم حرارتی دودکش انسداد و گرفتگی دودکش را آشکار کرده و خاموش و به شما هشدار تعمیر پکیج می دهد می شود.


3.تعداد مبدل های پکیج

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به ان توجه کرد تعداد مبدا های پکیج شوفاژ دیواری است. پکیج های شوفاژ دیواری از این نظر به دو دسته دو مبدل و تک مبدل تقسیم می شوند
که امروزه به دلیل املاح زیاد اب در ایران علی الخصوص شهرهایی مانند قم و یزد استفاده از پکیج های دو مبدله خیلی بهتر است. پکیج های تک مبدله پس از چند سال رسوب می گیرند و بازده آنها پایین می آیند.


4.خدمات پس از فروش

بهتر است پکیج را از شرکتی پکیج را از شرکتی خریداری کنید که دارای اعتبار و حسن شهرت بوده و توان خدمات پس از فروش حرفه ای را داشته باشد. همچنین کارخانه سازنده پکیج توان پشتیبانی بلند مدت از قطعات پکیج های تولیدی خود را داشته باشند. که می توان شرکت بوتان را یکی از بهترین ها در این حوزه دانست.

پکیج های خوب دارای گارانتی ۲ تا ۳ سال هستند. بهترین پکیج های خارجی موجود در ایران مربوط به شرکت های ایتالیایی می باشد. که با توجه به خدمات ضعیف این شرکت ها در ایران خرید این محصولات توصیه نمی شود.


5.عیب یابی پکیج

پکیج های طراحی شده اند که دارای سیستم عیب یاب اتوماتیک با کد می باشند. چنین پکیجی دارای عیب یاب مجهز به سنسورهای کنترل عملکرد است. خطاهای عملکرد را بصورت کدهای مشخص در مانیتور پکیج نمایش می دهد و کاربر یا سرویسکار با مراجعه به دفترچه راهنمایی پکیج متوجه نوع عیب می گردد. در بازار به این نوع از پکیج ها پکیج های دیجی تال گفته می شود.


نظر برای “راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری،5 نکته طلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *